Heb je een vraag? Misschien weten wij het antwoord al direct via de veelgestelde vragen en antwoorden op deze pagina. Kom je er niet uit? Stuur een mailtje.
Tijdens de conferentie is er een festivalsite actief. Je kunt direct meekijken naar de diensten en activiteiten. Daarnaast is er materiaal te vinden met verwerkingsmaterialen en extra materiaal om te bekijken.
Ja, al het materiaal van de digitale zomerconferentie kun je nog twee weken terugkijken.
De hoofdspreker is dit jaar Alexander Venter (66). Hij is een Zuid-Afrikaanse theoloog en voorganger in een Vineyardgemeente.
De digitale conferentie bestaat uit een livestream (‘s ochtends en ‘s avonds) en allerlei on demand materiaal. Het programma bevat onder andere diensten (met Alexander Venter, Arenda Haasnoot en Bart Visser), In His Presence (worshipmuziek, bijbellezingen, gebed) en dagelijks een late night programma.
Om geen drempels op te werpen kun je gratis meekijken. Natuurlijk maken we wel kosten om deze conferentie mogelijk te maken. Giften zijn van harte welkom.
Tiny Wines zijn vorig jaar spontaan ontstaan, toen de #NWZC20 als themasite online werd aangeboden en deelnemers in kleine groepen zelf bij elkaar kwamen om deze inhoud te gebruiken. Dit jaar hopen we weer een aantal mooie groepen bij elkaar te zien, op de camping, of waar dan ook.
Ja, er zijn Tiny Wines die graag mensen verwelkomen in hun groep. Via de Tiny Winescoördinator kun je jezelf als individuele gast aanmelden. Mail je aanmelding naar: simone.beer@new-wine.nl.
Het samen de digitale conferentie volgen, levert vast gespreksstof genoeg op. Natuurlijk zulen er net als tijdens een ‘gewone’ conferentie vragen en overdenkingsmateriaal aangereikt worden.
De online conferentie bevat ook kinderprogramma’s. Die kun je gebruiken bij je Tiny Wine. Het is te vinden via deze website. Het NEXT-programma is gericht op de jongeren die het evenement fysiek in Liempde bijwonen. Dat wordt niet gestreamd.
In veel kerken is budget beschikbaar voor dit soort situaties. Vraag even binnen je eigen kerk naar de mogelijkheden.
Het programma komt binnenkort online beschikbaar. Houd onze informatiekanalen in de gaten, ga naar next.new-wine.nl
Nee, alleen wanneer dat nodig is voor een seminar of workshop of andere onvoorziene zaken (medisch bijvoorbeeld).
Het programma is na de ochtendviering afgelopen, vanaf dan kun je vertrekken.
Ja, in het aanmeldformulier is een opmerkingenveld, daarin kun je namen van personen opgeven. Wij zullen proberen daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Het geld wordt pas afgeschreven van je rekening als het honderd procent zeker is dat het evenement doorgaat.
We raden het iedereen aan om vijf dagen ná New Wine een test te doen om zo eventuele besmettingen vroegtijdig op te sporen.
Er zullen schoonmaakploegen aanwezig zijn die regelmatig toiletten en douches schoonmaken.
We gaan uit van een testbeleid, waarbij tieners en leiders van te voren getest zijn. Door de negatieve testuitslag vormen we daarna met elkaar een bubbel. 1,5m afstand is hierbij niet meer noodzakelijk. Het zou kunnen dat we wel afstand (moeten) gaan bewaren tussen de tienergroepen.
Dit is nog niet bekend. Houd de informatiekanalen van New Wine in de gaten. We actualiseren dit antwoord, zodra we meer weten.
Op dit moment is nog niet duidelijk welke eisen er gesteld worden aan deelname op gebied van testen of vaccinaties. Het zou kunnen dat er om een negatieve test gevraagd gaat worden, houd daar rekening mee. Houd de informatiekanalen van New Wine in de gaten.
Dat is mogelijk vanaf 1 april. Meld je als medewerker aan.
Je kunt snacks en frisdrank kopen en er wordt elke dag voor vers fruit gezorgd. Je mag van thuis je eigen snacks meenemen en dit op het kampeerterrein nuttigen. Denk erom dat je een waterfles meeneemt, die kun je op elk moment van de dag bijvullen met drinkbaar kraanwater.
Ja, je wordt bij elke maaltijd verwacht en je moet elke maaltijd iets eten. Je kunt niet je eigen eten koken. Gasstellen en open vuur zijn verboden.
Vanwege het overzicht is, in tegenstelling tot voorgaande jaren, elk onderdeel verplicht om mee te doen, behalve het vroege ochtendprogramma van voor het ontbijt.
We streven ernaar de groepen in te delen naar ieders wens. Mocht er vanwege een persoonlijke reden de wens bestaan om van groep te wisselen dan wordt dit beoordeeld door NEXT en dat gebeurt alleen bij hoge uitzondering. Er mag niet zomaar worden gewisseld.
We proberen de groepen in te delen waarbij we zoveel mogelijk rekening houden met de wensen van de tieners. We streven ernaar om iedereen in te delen naar wens. Het kan echter voorkomen dat, op basis van groepsgrootte, wordt besloten een andere indeling te kiezen. Als je al bij een groep hoort, dan kun je de naam van die groep aanklikken bij je aanmelding. Staat die naam er niet bij, noem het dan in de opmerkingen bij je aanmelding.
In de lounge kun je tegen betaling je telefoon opladen.
We gaan ervan uit dat iedereen negatief getest is en dat we op de conferentie ‘gewoon’ contact kunnen hebben met elkaar. We kunnen op dit moment nog geen uitsluitsel hierover geven.
Waarschijnlijk niet, omdat we een bubbel vormen. Uiteraard is het aan deelnemers zelf te beslissen of ze wel of geen mondkapje ter bescherming willen dragen.
Waarschijnlijk niet, omdat we met elkaar een bubbel gaan vormen.
We volgen hierin het beleid van het RIVM, zoals vermeld op de website van de Rijksoverheid.
De mensen die als EHBO’er meegaan zullen op het moment dat er (medische)hulpverlening moet plaatsvinden dit doen volgens de richtlijnen. Hierbij worden de richtlijnen gevolgd van het Rode Kruis.
Als je twijfels hebt of een jongere extra hulp of begeleiding nodig heeft kun je dit (anoniem) aangeven bij het TOP team. Hun telefoonnummer wordt t.z.t. bekend gemaakt.
Er is BHV, EHBO en een veiligheidsteam aanwezig. Daarnaast moet iedereen de algemene voorwaarden goed doorlezen en ondertekenen. Het niet houden aan de voorwaarden kan wegsturen tot gevolg hebben.
Er is een facultatief ochtendprogramma voor het ontbijt. Na het ontbijt is de ochtenddienst, met aansluitend smallgroup tijd. In de ochtend is de eerste seminarronde. Na de lunch is er sport en spel en daarna nog twee seminarrondes. Bij elke seminarronde is volop keuze uit verschillende onderwerpen. Na het avondeten is de avonddienst met aansluitend smallgroup tijd. ’s Avonds is er een avondprogramma vol ontspanning en leuke spellen. Meer informatie over het programma wordt later bekend gemaakt. Houd de kanalen van NEXT via next.new-wine.nl in de gaten!
Er zullen, afhankelijk van het aanwezig zijn van tieners met bijvoorbeeld een rolstoel, plekken worden gerealiseerd waar deze makkelijk kunnen plaatsnemen. Met het sporten wordt er gekeken naar alternatieve mogelijkheden.
Next is gedurende het hele evenement alcohol en rookvrij, dit geldt ook voor medewerkers.
Je kunt geen grote tenten meenemen, dus kun je het beste uitgaan van twee mensen per tent. Bovendien slapen meisjes en jongens apart van elkaar!
Dit jaar mag je alleen in kleine tenten kamperen (3×3). Helaas kunnen er geen caravans of campers toegelaten worden op het kampeerterrein van NEXT.
Net als alle jaren wordt er gewerkt met kwartiermakers. De kwartiermakers zijn de twee jeugdleiders die gekoppeld zijn aan de tieners, hun zogenaamde smallgroup leiders. Bij voorkeur zijn dit hun eigen clubleiders van hun kerk of andere groep. De jeugdleiders c.q. kwartiermakers kunnen al de avond voor de conferentie aankomen en hun veldje indelen, zodat de tieners de volgende dag precies weten waar ze hun tent kunnen opzetten.
Er zijn veel verschillende functies, op deze website staat een overzicht. Je kunt denken aan kidsmedewerker, schoonmaak, technische dienst, servicepunt.
Als je dit jaar voor de eerst keer medewerker bent, vragen we je twee namen van referenties op te geven, dit mogen geen familieleden zijn. Omdat we je nog niet kennen, hopen we op deze manier wat meer van je te weten te komen.
In de meeste teams mag je vanaf 16 jaar meewerken. Voor vragen hierover kan je mailen naar Willemieke Aikema.
Als je medewerker bent in een van de kindertenten of bij NEXT heb je een zogeheten Verklaring Omtrent Gedrag van de gemeente waar je woont nodig. Na je aanmelding sturen we een mail met informatie daarover naar je.
Dat zal per team wisselend zijn, maar reken op 4/6 uur per dag. Binnen het NEXT team worden andere afspraken gemaakt, daar werk je minimaal 8 uur per dag.
Als medewerker kun je tegen een gereduceerd tarief naar de conferentie komen. Je betaalt 50 euro, daarvoor kun je gebruik maken van de maaltijden, overnachten en gedeeltelijk, als je niet werkt, het programma volgen. Aanmelden als medewerker kan via deze site.
Ja, dit bedrag gebruiken we ook voor het bekostigen van de faciliteiten voor medewerkers.
Ja, medewerkers mogen overnachten op landgoed Velder in Liempde.
Ja, partner en kinderen mogen overnachten.
Dat is op dit moment nog niet bekend. Volgt z.s.m.
Ja. We hebben veel medewerkers nodig. Je kunt je aanmelden via de reserveringspagina van True Tickets (via deze site te bereiken). Medewerkers komen het hele weekend (dus geen dag-meedewerkers)
Contact: Charlotte Scholtens
Telefoon: 085-3018093 (tijdens kantooruren)
Email: info@new-wine.nl
Met het betreden van het kampeerterrein van New Wine stem je in met de praktische zaken rondom kamperen.
Stichting New Wine Nederland is als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) goedgekeurd door de Belastingdienst. Daarom zijn giften aftrekbaar.