Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Misschien weten wij het antwoord al direct via de veelgestelde vragen en antwoorden op deze pagina. Kom je er niet uit? Stuur een mailtje.

Medewerkers

Er zijn veel verschillende functies. Je kunt denken aan opbouwmedewerker, kidsmedewerker, schoonmaak, technische dienst, ministry, servicepunt. 
Er zijn veel teams actief tijdens de zomerconferentie.

Een aantal taken en functies  zijn in dit overzicht te vinden.

Als je medewerker bent in een van de kindertenten of bij NEXT heb je een zogeheten Verklaring Omtrent Gedrag van de gemeente waar je woont nodig. Na je aanmelding sturen we een mail met informatie daarover naar je.

Als je dit jaar voor de eerst keer medewerker bent, vragen we je twee namen van referenties op te geven, dit mogen geen familieleden zijn. Omdat we je nog niet kennen, hopen we op deze manier wat meer van je te weten te komen.

In de meeste teams mag je vanaf 16 jaar meewerken. Voor vragen hierover kan je mailen naar Willemieke Aikema.

Dat zal per team wisselend zijn, maar reken op 4/6 uur per dag. Binnen het NEXT team en bijvoorbeeld het team veiligheid worden andere afspraken gemaakt, daar werk je minimaal 8 uur per dag.

Als medewerker kun je tegen een gereduceerd tarief naar de conferentie komen. Je betaalt 50 euro, daarvoor kun je gebruik maken van de maaltijden, overnachten en gedeeltelijk, als je niet werkt, het programma volgen. Aanmelden als medewerker kan via deze site.

Nee, als je niet mee wilt eten, dan zijn er voor jou als medewerker geen kosten. 

Ja, partner en kinderen mogen overnachten op het terrein van de medewerkers. Je kunt er ook voor kiezen om bij vrienden of gemeenteleden op het kampeerveld te staan. De gezinsleden betalen wel voor de conferentie. 

Dat is op dit moment nog niet bekend. Teamleiders en coördinatoren informeren je ruim van te voren.

Ja. We hebben veel medewerkers nodig. Je kunt je aanmelden via de reserveringspagina van True Tickets (via deze site te bereiken). Medewerkers zijn ook nodig bij de opbouw en afbouw. 

foto: Marc Bolsius

Er zijn veel teams actief tijdens de zomerconferentie.

Een aantal taken en functies  zijn in dit overzicht te vinden.

Er zijn veel mensen nodig voor het op- en afbouwen van de conferentie. Hier een overzicht van taken en teams.

De opbouwweek loopt van maandag 18 juli tot en met vrijdag 22 juli. Er zijn een flink aantal ploegen nodig met elk een ploegleider. Voor de opbouw zoeken we 60 mensen. Je bent op zondagavond 17 juli al welkom met je tent of caravan op het medewerkersveld.

Jazeker ook tijdens de conferentie hebben we medewerkers nodig die zorgen dat alles (technisch en facilitair) op rolletjes blijft lopen. Een overzicht aan taken en functies tref je hier.

Het kinderwerk bestaat uit verschillende teams voor de verschillende leeftijdscategorieën.  In iedere tent en groep is er een tentleider nodig, een teamleider en natuurlijk teamleden. 

Jazeker! Voor de gebedsministryteams en het prophetic ministry team van de New Wine Zomerconferentie zijn we nog op zoek naar teamleden. De teams die nog versterking kunnen gebruiken, staan hieronder: 

  •  Volwassenen gebedsministryteam
  • Generation gebedsministryteam
  • Next gebedsministryteam
  • Eén van de Kids gebedsministryteams
  • Prophetic ministryteam

Voor meer informatie kun je mailen naar Marianne.degroot@new-wine.nl

Er zijn verschillende teams en ook taken bij ministry.

Klik hier voor het overzicht.

Je kunt je opgeven voor gebedsministry als je:

  • het verlangen hebt God te dienen door gebedsministry
  • een gebedsministry-cursus hebt gevolgd
  • enige ervaring hebt met gebedsministry
  • hart hebt voor de doelgroep met wie je mag bidden (Kids, Next, Generation, volwassenen)
  • als je nieuw bent in het volwassenenteam willen we graag dat je òf alle avonden beschikbaar bent òf 4 keer in de ministrytent mee kunt bidden
  • een referentie kunt opgeven van een predikant/voorganger/ouderling (tenzij je bij ons al bekend bent)

Wil meer informatie over de teams en taken? Lees meer

Jazeker! We kunnen jouw hulp goed gebruiken. Kijk naar de vacature voor meer informatie.

We hebben met elkaar spelregels afgesproken om veiligheid van medewerkers en deelnemers zoveel mogelijk te borgen. Daarom zijn er protocollen en gedragregels vastgesteld.

Als ouder of verzorger, van een kind die meedoet aan het kinderwerk, wordt je ingezet om alles goed te laten verlopen. Om een indruk te geven wat er van je verwacht wordt is er een informatiebrief.

Praktisch

Er is een gevarieerd programma voor volwassenen, Generation, Next en kinderen. Naast de morgen en avonddiensten zullen er weer seminars aangeboden worden met diverse onderwerpen. Open Doors en Tearfund zullen ook een deel van het programma invullen.

Hier zie je het schema van het volwassenprogramma.
Het blokkenschema van Generation 
En hier het schema van NEXT.
De plattegrond

Bidden voor elkaar in de vorm van gebedsministry is een wezenlijk onderdeel van de New Wine Zomerconferentie.

Ook kun je tijdens de NWZC de cursus Ministry Module 1 volgen. De coördinator ministrycursus ZC geeft je graag antwoord op je vragen.

Nee, er is een ministrytent op het terrein. Dus mocht je ’s avonds niet in de gelegenheid zijn om gebed te vragen, dan is er in de ministrytent ruimte en tijd om voor je te laten bidden. Zondag, maandag, woensdag en donderdag kun je hiervoor van 11.00 tot 16.30 uur terecht bij het team in de ministrytent. 

 

Ja, tijdens de conferentie bieden we je gebed en profetie aan via Prophetic Ministry.

Er is BHV, EHBO en een veiligheidsteam aanwezig.

Huisdieren zijn toegestaan, als ze geen overlast veroorzaken.  Bij overlast wordt de eigenaar daarop aangesproken. Ze zijn niet toegestaan in tenten op het programmaterrein (behalve geleidehonden) en mogen niet loslopen. Graag de behoefte buiten het terrein laten doen!

Nee de keuze is reuze. Kijk gewoon welke diensten en seminars je aanspreken. Leer, ontdek en geniet. 

Dit jaar zijn er diverse foodtrucks aanwezig waar je eten kunt bestellen en afhalen. Ook is er de vertrouwde ‘Snelle hap’ voor een frietje of snacks. Helaas is er geen supermarkt aanwezig op het terrein. In het dorp Liempde is er een supermarkt voor de benodige boodschappen. Van maandag tm donderdag staat de bakker op het terrein met verse broodjes.

Als je met een groep je wilt aanmelden, dan werkt het als volgt: De kwartiermaker (contactpersoon  van de groep) meldt de groep(snaam) aan via service@truetickets.nl.Een groep bestaat tenminste uit 25 personen. Overige groepsleden kunnen dan tijdens het reserveren de groep kiezen.

Er wordt vooraf ruimte voor je groep gereserveerd, zodat je bij elkaar kunt staan, samen kunt eten en samen kunt optrekken.

Er wordt wel iets van je verwacht: als groep lever je samen een bijdrage aan de conferentie, door samen schoon te maken of samen te helpen afbouwen.

Je hebt één centraal aanspreekpunt, de kwartiermaker, die in contact staat met de groep én de organisatie. 

Tijdens het reserveren kun je gelijk een grote groep kiezen. Groepen zijn in beginsel besloten; sluit je alleen aan als je meerdere gezinnen uit de groep kent. Meld je voor 1 juli aan om zeker te zijn van een plek bij de groep, daarna zijn we flexibel, maar kunnen we niets garanderen.

Het landgoed Velder is normaal gesproken een natuurgebied. Er zijn dus geen elektrapunten op het kampeerterrein. Op het programmaterrein wordt er door aggregaten elektriciteit opgewekt. Bij het servicepunt kun je jouw apparatuur (zoals een telefoon) opladen.

Gasten die eerder willen vertrekken of later aankomen bieden we de mogelijkheid met de auto het terrein op of af te kunnen. Dit kan door het aanvragen van een ontheffing bij de poort en alleen volgens onderstaande tijden:
Zondag t/m woensdag: 09:30- 10:30 uur en 19:30- 20:30
Donderdag 09:30- 10:30 uur. LET OP: niet op donderdagavond.
Vrijdag vanaf 7:00 uur.

 

Campers zijn welkom als ze als kampeermiddel worden gebruikt en niet als vervoersmiddel. Dus tijdens de week kun je niet gaan rijden over het kampeerterrein.

Bij het servicepunt kun je tegen betaling je telefoon opladen.

Ja, station Boxtel is goed te bereiken. Echter er zijn er werkzaamheden aan het spoor van 14 juli tm 6 augustus op het traject Geldermalsen- Den Bosch. Lift regelen? Wordt lid van de FB groep vervoersforum NWZC.

 

 

Op het terrein is een speciale straat  met stroom ingericht voor mensen die op medische gronden elektra nodig hebben. Je kunt je dan aanmelden bij de grote groepen en kies voor medisch straatje.

Ja en nee. Je kunt zelf kijken  of je een lift kunt organiseren via het vervoersforum op Facebook. Je kunt lid worden door de QR code te scannen. Zo kom je in contact met andere conferentiegangers. 

Corona

Dit is niet nodig, maar uiteraard is het aan deelnemers zelf te beslissen of ze wel of geen mondkapje ter bescherming willen dragen.

We volgen hierin het beleid van het RIVM, zoals vermeld op de website van de Rijksoverheid.

Op dit moment zijn alle Coronamaatregelen opgeheven. We weten op dit ogenblik nog niet welke regels gelden in juli 2022. We gaan ervan uit dat iedereen negatief getest is en dat we ons gezond verstand gebruiken.

De mensen die als EHBO’er meegaan zullen op het moment dat er (medische)hulpverlening moet plaatsvinden, dan doen we dit volgens de richtlijnen van het Rode Kruis.

Als de conferentie niet door kan gaan in verband met de coronamaatregelen krijg je de mogelijkheid om je geld terug te ontvangen.

Dit is nog niet bekend. Houd de informatiekanalen van New Wine in de gaten. We actualiseren dit antwoord, zodra we meer weten.

Er zullen schoonmaakploegen aanwezig zijn die regelmatig toiletten en douches schoonmaken.

We raden het iedereen aan om vijf dagen ná New Wine een test te doen om zo eventuele besmettingen vroegtijdig op te sporen.